lördag 27 november 2010

Lördagen den 27:e november 2010

Mitt sjunde.....

.....blogginlägg kommer för första gången bli allvarligt och seriöst. Speciellt seriöst är ett ord som för mig känns främmande, har till och med svårt att stava till det. Dagens seriösa tema är julhandel. Idag har jag julhandlat. Eller snarare så har jag varit med min fru när hon julhandlade åt oss. Dagen inleddes med att besöka Örebro slott där det var julmarknad. Det var riktigt kul och stämningsfullt. På första våningen. Sen kom det två våningar till med exakt likadana tomtar, dukar, fårskinn och gråhåriga hustomtar. Förstod att just de gråhåriga hustomtarna var de som sålde alla dessa saker. På tre våningar kunde jag lära mig åtminstone 18 metoder hur man kan göra en tomte för att det inte ska se ut som en tomte. En av de gråhårigha hustomtarna hade kastat ut ett fårskinn och skrivit "Tomte 700 kr" bredvid. Funderar fortfarande vilka roliga mediciner den hustomten knaprade.

Dagen äventyr fortsatte till Marieberg köpcentrum. Det var fler som hade åkt dit. Insåg att vissa regler bör införas på såna ställen. Först och främst bör människor med breda bakdelar (ja, arslen om ni så vill) ta lite ansvar för sin bakdel. På en redan trång plats kan man inte göra häftiga rörelser och helt utan förvarning svänga om och störa logistiken. Idag kunde jag räkna till minst åtta breda bakdelar som helt utan förvarning befann sig otäckt nära mig. Tack vare min uppmärksamhet och smidighet klarade jag mig från att bli anklagad för sexuella trakasserier.

Det borde även ges någon form av körkort för att över huvudtaget få besöka ett köpcentrum. Kriterierna för att klara ett körkort bör bland annat innehålla:

Hålla jämn takt hela tiden och inte stanna utan förvarning

Om man envisas med att vilja stanna sträcker man upp vänster hand och ropar "STOPP" så att stackarna bakom kan förbereda en undanmanöver. Har man en bred bakdel sträcker man
upp bägge händerna.

Ej stanna och prata med bekant som kommer i motsatt färdriktning. För detta krävs särskilt
tillstånd som aldrig kommer att beviljas.

Kund med rullator får inte svänga mer än 45 grader vid ett tillfälle (ogillar rullatorer som helt plötsligt befinner sig mellan mina skinkor).

Om dessa relevanta punkter åtgärdas tills jag besöker ett köpcentrum nästa gång så kan det kanske bli en positiv upplevelse. Men nu är jag bara trött..........att AFC Wimbledon åkte ut i FA cupens andra omgång mot Stevenage med 2-0 idag gör inte mitt humör bättre............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar